'Doordat 50% van de medewerkers op kantoor is, hebben we fors minder kantoorruimte nodig'
Sinds zo’n tien maanden werken 185 medewerkers van Mediahuis Limburg in hun nieuwe kantoorpand in Maastricht. De meeste van hen zijn aan de slag voor De Limburger, het vlaggenschip van het bedrijf. Hun nieuwe kantoor is gehuisvest in het grote Rabobank-gebouw in het stadsdeel Céramique. Ze kunnen gebruik maken van 110 werkplekken en 70 parkeerplekken voor auto’s. Hoe pak je dat aan? En hoe bevalt dat nu?
Delen:
Daarvoor gaan we in gesprek met Marcel Noten. Hij is nu drie jaar facilitair manager met onder andere onderhoud, postverwerking, catering, schoonmaak en wagenparkbeheer in zijn takenpakket. Alles bij voorkeur vanuit de insteek van duurzaamheid. Hij heeft zijn facilitaire opleiding voltooid aan Zuyd Hogeschool en kan bouwen op een jarenlang ervaring bij de afdeling Sales. Het zoeken naar een nieuw pand, de inrichting en verhuizing was meteen een geweldige uitdaging. Met de nieuwe ervaring op zak is Marcel inmiddels een vraagbaak voor andere vestigingen van het Mediahuis.
De Europese mediagroep heeft vestigingen in Antwerpen, Hasselt, Amsterdam, Aken, Dublin Luxemburg (stad), Leeuwarden en nu dus in Maastricht.
Zuid-Limburg Bereikbaar ondersteunde het Mediahuis met een mobiliteitsscan om te onderzoeken en onderbouwen hoeveel parkeerplaatsen voldoende zouden zijn. Door dit op een gedegen manier te onderbouwen zorgde dit voor betrokkenheid bij de medewerkers.
Wat was jullie uitgangspositie voor de verhuizing?
“Het huurcontract in Sittard liep na twintig jaar af. We gingen op zoek naar meer efficiency en hebben de wensen voor een nieuw huurpand in beeld gebracht. We hebben dertig locaties bezocht, een top vier samengesteld en uiteindelijk gekozen voor Maastricht. Een kwalitatief uitstekend gebouw in het bestuurlijk en culturele centrum van onze provincie, dat is een mooie match.”
Dit artikel verscheen eerder op ZuidLimburgBereikbaar.nl.